Åpen dør til nye muligheter for hustrykkeriene

canon_hustrykkeriPULP_4629
Når PULP Grafisk åpnet dørene sine for Canons hustrykkerigruppe, betød det samtidig en åpen dør inn til nye, spennende produkter og tjenester for de interne trykkeriene.

Trykk på nye materialer

Canons Berte Kristensen leder det som formelt heter Canons nettverksgruppe for interne trykkerier, et uformelt forum for hustrykkerier i norske bedrifter og organisasjoner. Hustrykkeriene har gjerne digitalt produksjonsutstyr tilpasset de viktigste grafiske behovene i virksomheten, mens PULP har gjort store investeringer i utstyr for å produsere nisjeprodukter som vippetasser og sjokkselgere, og satset stort på trykk på tapeter, dekorflis, akustikkpaneler og andre interiørprodukter. Og når også PULP i sin begynnelse faktisk ble etablert som hustrykkeri, dengang for Narvesen, var tilliten og tonen med et tyvetalls hustrykkerimedarbeidere satt fra første minutt.

Terje Gulbrandsen fra PULP tok med hustrykkerideltagerne på en grundig rundtur i produksjonen sin. Der har de omfattende storformatproduksjon, blant annet med to Canon Océ Arizona flatbedprintere og robotskjærebord.

Ferdig utskårne produkter

PULP har gjort store investeringer de senere årene, blant annet i to Canon Océ Arizona flatbedprintere, produksjonsløsninger som printer med høy hastighet på tykke materialer. I kombinasjon med Zundt skjærebord blir det en effektiv løsning for renskårne print på reboard, aluminium, kartong, kappa, PVC og mye annet. Under besøket ble det blant annet produsert ølbrikker med runde kanter, og  den effektive og nøyaktige renskjæringen fra skjæreroboten imponerte mange, noe som også ble bekreftet i Canons evaluering etter arrangementet. To Canon Colorado rullprintere gikk for fullt med produksjon av plakater, folie og mye annet. Janne Wilhelmsen og Terje Gulbrandsen i PULP viste et imponerende spekter av produkter de har produsert. Spørsmålene fra deltagerne var mange, og Terje Gulbrandsen ble kun svar skyldig én gang; på spørsmål om hvilke forespørsler de sier nei til.

– PULP er et godt eksempel på en bedrift som tør å gå inn i nye markeder, og forstår viktigheten av å finne de riktige samarbeidspartnerne for å lykkes. De kan være en både god og viktig samarbeidspartner for hustrykkeriene, som dermed kan styrke sin egen posisjon i organisasjonen, påpekte Berte Kristensen fra Canon.

Styrker hustrykkerienes posisjon

Digitale trykkmuligheter har bidratt til at mange hustrykkerier har god og effektiv produksjon, samtidig finnes det alltid trusler og utfordringer. Canons nettverksforum har som målsetting å inspirere til at hustrykkeriene kan lære av hverandres erfaringer, og bidra til at de styrker sin posisjon overfor sine interne kunder. Gruppen deltok i høst på Canons PrintSea-arrangement, og møtet hos PULP føyer seg inn i rekken av kompakte samlinger med god stemning og godt faglig innhold.

Robotskjæring med Zundt skjærebord imponerte mange. Her er det ølbrikker med runde hjørner som skjæres ut lynraskt, men robotskjærebordet kan tilpasses en rekke ulike materialer.
Godt oppmøte og god stemning, som alltid, når Canons Berte Kristiansen ønsker nettverkgsgruppa velkommen. Terje Gulbrandsen og Janne Wilhelmsen (bakerst) presenterte alt PULP kan produsere og hvordan hustrykkeriene kan nyte godt av det.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on print
Print

Forfatter bio

Canon marked

Canon marked

Tekst og foto fra Canons markedsavdeling eller fra en av våre dyktige frilansere med god bransjekunnskap og teknologiforståelse.