Løfter hustrykkeriets rolle

canon_printweek_8080
Canon samlet hustrykkeriene til temadag med foredrag og produktvisninger under Print Week. Det handlet blant annet om hvordan hustrykkeriet kan fylle rollen som rådgiver og i mindre grad være ordremottager.

Stor interesse

Det mangler ikke på interesse for den teknologiske utviklingen hos landets hustrykkerier i statlig, kommunal og privat sektor. I foredragssalen hos Canon var det ikke et ledig sete, og mange nikket gjenkjennende til Ole-Bengt Moes innlegg om hvordan hustrykkeriet kan øke sin egen synlighet og markedsføre seg sterkere internt.

– Det er som en trakt, der man starter med å definere hvem som er kundene, hvilke eventer eller kampanjer disse skal gjennomføre, hva som er målsettingen med aktivitetene og hvilke rammer som finnes. Får man dette på plass, kan hustrykkeriet lettere innta rollen som grafisk rådgiver og tilføre ny verdi for kunden, som for hustrykkeriets del ofte er en intern avdeling, poengterte Ole-Bengt Moe.

Han arbeider tett med Canons nettverksforum for hustrykkerier og har lang erfaring med salgstrening og forretningsutvikling. Mange i salen kjente seg igjen i hans beskrivelse av de grafiske mulighetene som ”et univers av muligheter”. – En typisk fallgruve er å fortelle kunden om alle mulighetene, da er kampanjen eller eventet over før man er ferdig. Nøkkelen er å bli kundens rådgiver!

Anton Strand forteller en lydhør forsamling om nye forretningsmuligheter.

Styrker hustrykkeriet

Canons Berte Kristensen er ansvarlig for Canons nettverksforum for hustrykkerier. Hun opplever stor interesse for nettverket, og har allerede invitert til workshop i april.

– Det blir en workshop for de fem første hustrykkeriene som melder seg på, hvor alle tar med seg en opplevd suksesshistorie og en planlagt kampanje som deles og diskuteres i gruppen. Hustrykkeriene er jo i den særstillingen at de ikke konkurrerer med hverandre, samtidig som utfordringene og mulighetene i stor grad er de samme hos alle. Hos Canon ser vi at moderne teknologi gir nye muligheter for hustrykkeriene, og vi ønsker å tilføre både teknologi og inspirasjon for denne delen av grafisk bransje, oppsummerer hun.

Full dag med seminarer og visninger hos Canon under Print Week.
Canons imagePRESS-teknologi passer perfekt for mange hustrykkerierier. Her er det automatisert hefteproduksjon på imagePRESS C850.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on print
Print

Forfatter bio

Canon marked

Canon marked

Tekst og foto fra Canons markedsavdeling eller fra en av våre dyktige frilansere med god bransjekunnskap og teknologiforståelse.