Ny Insight-rapport beskriver det grafiske landskapet

canon_insight02
Hva er trykksakens “akilleshæl”, og hvor ligger mulighetene for en lys fremtid? Disse og andre spørsmål besvares i Canons nyeste Insight-rapport, basert på intervjuer med menneskene som har ansvaret for kommunikasjons- og markedsbudsjettene.

Intervjuet 235 ledere

Canons nyeste Insight-rapport er basert på intervjuer med 235 ledere som har ansvar for kommunikasjonsbudsjettene i store og små bedrifter og offentlige organisasjoner. Målsettingen har vært å kartlegge landskapet kundene arbeider i, og hvordan kundenes prioriteringer og oppfatninger påvirker oss i den grafiske bransjen. Noen av svarene er beroligende, andre kan skape bekymringer. Uansett representerer rapporten innsikt på et nivå vi ikke har hatt tidligere, en innsikt vi vil dele med våre grafiske kunder i tilrettelagte webinarer fremover.

Trykksakens akilleshæl

Svarene i Insight-rapporten kommer vi til å dele med våre kunder, og den gir oss blant annet svar på hvilke bransjer som ser størst verdi i å kommunisere med trykt kommunikasjon. I tillegg viser intervjuene at flere ville benyttet trykt kommunikasjon hvis budsjettene var romsligere, og den viser tydeligere hvilken innvirkning kundene opplever at trykksaker har for varemerkebygging. Og som vi sa innledningsvis; trykksaken har en akilleshæl, da er det kritisk å ikke kjenne til den.

Trykksaken har en akilleshæl, men den har også unike fordeler. Begge deler omtales i den nyeste Insight-rapporten.

Belyser også pandemiens påvirkning

Bjørn Frantsen, produktsjef i Canon Norge, konstaterer at den nyeste Insight-rapporten både viser de største utfordringene som trykt markedsføring står overfor, og hva kundene opplever som trykksakens unike fordeler, og – i motsatt ende – hvilke “dårlige rykter trykksaken sliter med. 

– Det er svært interessante funn, av stor betydning for den som ønsker å levere trykte kommunikasjonstjenester. De gjennomførte intervjuene, alle utført i EMEA-regionen, kom samtidig med utbruddet av Covid-19. Det var selvsagt ikke planlagt fra Canons side, men førte til at vi også fikk verdifull informasjon om hvordan pandemien med alle dens endringer i adferd, påvirker bedriftenes strategier for markedsføring og kommunikasjon. Vi kommer til å invitere Canons kunder til webinarer der vi ser på hvordan Insight-resultatene kan bidra til å forstå bedre det landskapet både vi og kundene er en del av. Rapporten avsluttes med en tipunktsplan for å skape merverdi for trykkeriets kunder. Den ser vi virkelig frem til å dele med våre grafiske kunder, sier Bjørn Frantsen. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on print
Print

Forfatter bio

Canon marked

Canon marked

Tekst og foto fra Canons markedsavdeling eller fra en av våre dyktige frilansere med god bransjekunnskap og teknologiforståelse.