Opplev Porsche-drømmen nå!

canon_porsche_3777
Vil du oppleve et Porsche-senter i verdensklasse, trenger du ikke reise til en av verdens metropoler eller til Porsche-hjembyen Stuttgart. Det holder med en tur til Billingstad i Asker.

Kunden i førersetet

Når eierne ber deg bygge et Porsche-senter i verdensklasse, og det skal skje i lokaler som langtfra er skreddersydd for oppgaven, ville nok mange av oss ristet på hodet og foreslått et lavere ambisjonsnivå. Glenn Steiner er imidlertid ikke som de fleste av oss, dessuten er han så heldig å ha en grafisk samarbeidspartner som heller ikke går av veien for de største utfordringene.

– Beliggenheten her i Asker er enestående, i et område hvor tettheten av Porsche-eiere er høyere enn noe annet sted i landet, forteller Glenn Steiner, leder for det nyåpnede Porsche-senteret i Asker.

Han forteller videre at det var mange utfordringer knyttet til lokalene, der et nytt bygg skulle integreres med et gammelt, med arealer over flere plan, parkering i kjellergarasje og – ikke minst – en 41 meter lang «korridor» fra garasjeanlegget til utstillingsarealene. Sammen med Espen Haglund i Profil og Dekor utarbeidet de kreative løsninger, med en filosofi om at kunden hele tiden skulle befinne seg i – bokstavelig talt – førersetet, og få kjenne på «magien» som har gjort Porsche til en av verdens mest kjente merkevarer. Det resulterte blant annet i at den nevnte korridoren ble redesignet til en testbane, med kjente Porsche-modeller og det velrennomerte bilmerkets historie på veggene. Bruktbilhallen i kjelleren ble løftet til et opplevelsessenter, der aluminiumsbildene på betongveggene er like iøynefallende som bilmodellene, og det hele med nybilhallen som selve prikken over i-en.

– Vi har oppfylt målsettingene om å skape et senter i verdensklasse, faktisk er det like mye et opplevelsessenter som en bilbutikk, og et fantastisk sted både å arbeide og være kunde, oppsummerer en storfornøyd sjef for Porsche-senteret.

Lekre biler og lekre interiørbilder, sammen gir det et Porsche-senter som er like mye opplevelsessenter som bilbutikk.

Verdensklasse

Dekoren består i stor grad av motiver fra Porsche-historien, med bilder av den tyske produsentens kjente sports- og luksusbiler, selvsagt inkludert den ikoniske Porsche 911. Alt fra grafisk gjengivelse til materialvalg, belysning, overflater, plassering og interiør, holder en kvalitet som bygger opp under verdens sterkeste merkevare.

– For kunden skal det være nesten umulig å komme hit uten å få lyst til å bli en del av Porsche-historien. Vi har en ambisjon om å selge mer enn 550 biler i 2020, her er alt lagt til rette for at målet skal nås, sier Glenn Steiner.

Glenn Steiner (t.v.) har høye ambisjoner for Porsche-senteret på Billingstad. Her viser han hvordan de har omgjort "korridoren" til en reise i Porsche-historien.
Henning Hagelund fra Canon likte det han så i bruktbilhallen, både på veggene og på fire hjul. Her sammen med Glenn Steiner fra Porsche og Espen Haglund fra Profil & Dekor.

Canon-teknologi på sitt beste

Glenn Steiner hadde samarbeidet med Espen Haglund i Profil & Dekor tidligere, med produksjon av profilmateriell til dagligvarebransjen. Gode erfaringer både når det gjelder kreativitet og kvalitet gjorde at han ikke var i tvil om hvor han skulle henvende seg for å få det beste interiør- og profilmaterialet bransjen kan tilby. Espen Haglund forteller at de har hatt et godt samarbeid med Canon gjennom mange år, og blant annet benytter storformatløsninger som Océ Arizona, den nye rullbaserte løsningen Colorado 1650, Zundt skjærebord og andre produksjonsløsninger.

– Vi har kanskje noe til felles med en Porsche-kjøper der, smiler Espen Haglund, i form av at også vi kjøper noe mer enn selve teknologien; et langsiktig samarbeid med en leverandør som leverer en helhet, inkludert driftssikkerhet, service, oppfølging, relasjoner og kvalitet. Espen legger ikke skjul på at oppdraget for Porsche-senteret har vært et av de mest utfordrende, med samtidig også et av de mest spennende og givende de har gjennomført.

– Vi har vært delaktige i den kreative prosessen hele veien, sammen med en kunde som ser muligheter fremfor begrensninger, med skyhøye mål. Det har vært mye arbeid, mange ideer, utallige testprints og testplasseringer, alt kronet med et sluttresultat alle involverte er stolte over, oppsummerer Espen Haglund.

Alle bildene er produsert hos Profil & Dekor, og daglig leder Espen Haglund har vært involvert i Porsche-prosjektet fra idé til sluttresultat.
Nybilhallen er hjertet i "kundereisen" hos Porsche-senteret.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on print
Print

Forfatter bio

Canon marked

Canon marked

Tekst og foto fra Canons markedsavdeling eller fra en av våre dyktige frilansere med god bransjekunnskap og teknologiforståelse.