Virtuell demodag for hele Europa

canon_virtuelldemo06
Canon Europa la lista høyt da de inviterte til «Virtuell demodag” 20. april. Med profesjonell regi og kameraføring fra teamet i Venlo, fikk et femtitalls norske kunder kjenne på den etterlengtede følelsen av å være på bransjemesse igjen.

– Her var det godt forberedte visninger av topp aktuelle produksjonsløsninger, kreativ bildebruk for å understreke unike fordeler med teknologien, og muligheter for toveis dialog underveis. Vi i Canon Norge har fått mange gode tilbakemeldinger på arrangementet, og er glade for å kunne vise frem løsningene våre på en profesjonell måte til tross for alle restriksjonene som skaper utfordringer for tiden, sier produktsjef Bjørn Frantsen i Canon Norge.

Et format som blir videreført

Bjørn Frantsen er selvsagt godt fornøyd med at rundt 50 norske kunder fulgte arrangementet, og kan love mer av samme kaliber, både til de som deltok og for de som ikke benyttet muligheten ved denne anledningen.

– Det blir det absolutt, for vårt Customer Experience Center i nederlandske Venlo satser mye på dette konseptet. Neste dato som er verdt å merke seg er 8. juni, det er en dato vi kommer tilbake til med invitasjoner og detaljer. Dette er så vellykket at vi tror virtuelle demonstrasjoner vil bli værende som et godt supplement til fysiske messer og lanseringer også når pandemien etter hvert er over, forsikrer han.

Canons Customer Experience Center i nederlandske Venlo har jobbet frem et godt konsept for virtuelle demonstrasjoner. Neste dato å merke seg er 8. juni.

Profesjonelle opptak og regi

For med kansellert Drupa-messe i fjor og hjemlige restriksjoner som vanskeliggjør produktvisninger og workshops i Canons Image Factory og andre steder, er det utvilsomt mange i den grafiske bransjen som er sulteforet på inspirasjon og teknologipåfyll. I dette arrangementet sørget profesjonelle videoteknikere for samkjøring av inntil fire kameraer, profesjonell lyd, aktiv bruk av delt skjermbilde og et tvers igjennom velregissert konsept. Resultatet ble et virtuelt arrangement der deltagerne fikk innsikt i arbeidsflytløsninger, arkbasert digitaltrykk og hvordan man kan posisjonere seg inn mot nye, lønnsomme forretningsområder. To av de mest aktuelle digitaltrykkløsningene, imagePRESS C10010 og C910 ble vist sammen med ulike ferdiggjøringsløsninger, med PRISMAsuite som arbeidsflytløsning.

Tror på investeringer i sommer

Hustrykkerier og grafiske produksjonsbedrifter deltok i separate arrangementer fordi behovene er litt ulike. Canons produktsjef tror på snarlige investeringer fra begge kundegrupper. – Mange opplever at markedet er på rett vei igjen, og ønsker å benytte den litt rolige perioden frem mot høsten til å fininnstille ny produksjonsteknologi. Under “Virtuell demodag” kom mange et skritt nærmere sin neste investering, oppsummerer produktsjef Bjørn Frantsen hos Canon Norge.

Med profesjonell regi og opptak med fire kameraer, kom deltagerne nært på opplevelsen av å være på bransjemesse igjen.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on print
Print

Forfatter bio

Canon marked

Canon marked

Tekst og foto fra Canons markedsavdeling eller fra en av våre dyktige frilansere med god bransjekunnskap og teknologiforståelse.